1. MSGROUP /
  2. Блог /
  3. Навіщо потрібні UTM-мітки /

Навіщо потрібні UTM-мітки

Навіщо потрібні UTM-мітки

Абревіатура UTM від англійської означає Urchin Tracking Module – модуль відстеження від компанії Urchin, яка була придбана Гуглом у 2005 році.

UTM-мітки використовуються для аналізу трафіку. З їх допомогою інтернет-маркетолог може визначити, які канали трафіку в рекламі найрезультативніші. Наприклад, якщо ви даєте рекламу в Facebook і просуваєте кілька постів, то за допомогою таких міток можна дізнатися, який пост дає найбільший трафік, конверсії та інше.

Як додати UTM-мітки до посилання

Ви можете використовувати один із способів:

  1. Складати посилання, дописуючи необхідні дані вручну;
  2. Скористайтеся сервісом Campaign URL Builder від Google;
  3. Встановити розширення для Chrome “Google Analytics URL Builder”.

У компонувальнику від Google вам достатньо заповнити обов'язкові поля та отримати готове посилання:

Campaign URL builder

Як проаналізувати ефективність за UTM мітками

Щоб зрозуміти, який канал трафіку дає результат, а який ні, скористайтеся сервісом аналітики від Google. У Universal Analytics у розділі «Джерела трафіку» та підрозділі «Джерело/канал» можна відібрати дані з різних тегів у позначках: джерело, канал, пошукова фраза, назва кампанії, текст оголошення.

У меню, що випадає, можна відфільтрувати дані за додатковими параметрами з UTM-міток.

Аналітика UTM міток

Структура UTM-мітки

Давайте детальніше розберемо всі параметри, які можна використовувати у мітках. Наприклад візьмемо URL:

https://msgroup.com.ua/?utm_source=google& utm_medium=cpc& utm_campaign=seo

Частина змінних може містити лише стандартизовані значення, щоб системі аналітики було простіше їх ідентифікувати. Максимальна кількість змінних – 5 шт та 3 є обов'язковими для заповнення. Не вказавши хоча б один із обов'язкових параметрів ви зробите решту теж неробочими.

utm_source – ця змінна свідчить про ім'я рекламної платформи, її значення наприклад: google, facebook, yandex, newsletter та інші. Є обов'язковою;

utm_medium - вид реклами, що вказується обов'язково. Пропонуємо ставити їй загальноприйняті значення, наприклад:

  • cpc, ppc, paidsearch – оплата за клік, що підходить для AdWords;
  • display, banner, cpm (cost per mile) – для медійної реклами, коли оплата стягується за кількість банеропоказів;
  • social_cpc, social, social-network, sm, social-media – аналогічно cpc, тільки для трафіку із соцмереж;
  • email – переходи із поштових розсилок;
  • organic – для органічного трафіку з ПС;
  • referral – кліки на посилання на інших сайтах;
  • cpv (оплата за відвідувача), cpa (оплата за подію), cpp, content-text – визначення інших джерел реклами.

utm_campaign – найменування рекламної кампанії, яке необхідно обов'язково заповнити у вільній формі. Наприклад: seo-reklama

Вказуючи значення для utm_source та utm_medium звертайте увагу на регістр літер. Якщо ви вкажете cpc для одного посилання та Cpc для іншого, то в аналітиці вони будуть поділені на різні канали, що створить незручність. Пробіли в назві неприпустимі, їх правильніше замінити на "-".

Нижче перерахуємо теги, які не обов'язково вказувати

utm_term – пошукова фраза, яка запускає покази об'яви. Дозволяє побачити в аналітиці перелік пошукових запитів, які привели вам на сайт відвідувачів. За допомогою цієї інформації можна відсіяти недоцільні запити.

utm_content – для вказівки іншої додаткової інформації про джерело переходу. Тут можна позначити назву категорії товарів або послуг у рекламі, вид оголошення та інше.

Загальні правила при використанні UTM-міток

  1. Усі обов'язкові теги повинні бути вказані в URL;
  2. Не пишіть назви та значення тегів на кирилиці – це може призвести до помилок у зборі даних;
  3. Регістр літер має значення. Візьміть за правило використовувати все у нижньому регістрі;
  4. Не використовуйте пробіли. Замініть їх на символи "_" або "-";
  5. Зверніть увагу на кодування веб-сайту, воно повинно бути UTF-8. В іншому випадку можуть виникнути проблеми в зборі даних в аналітиці.

Динамічні значення змінних

Використання динамічних змінних дозволить збирати додаткову інформацію про трафік. У цьому випадку значення змінної автоматично змінюватиметься. Найчастіше маркетологи задають динамічну змінну для тега utm_content.

Розглянемо допустимі варіанти змінних для Google AdWords:

Назва змінної

На що буде замінено

{keyword}

Пошукова фраза, що призвела до показу оголошення

{creative}

Ідентифікатор оголошення

{network}

Де було показано оголошення: Google Search, на сайті партнера через AdSense, медійна реклама. Передаються букви g, s, d

{matchtype}

Вид відповідності пошукової фрази: точне, фразове, широке. Передаються букви: e, p, b

{adposition}

Місце показу реклами в результатах пошуку. Наприклад: 1t3 – говорить про 1 сторінці, на 3-му місці зверху (top).

{device}

З якого пристрою був перехід: смартфон, планшет, комп'ютер. Передаються букви: m, t, c.

З динамічними змінними для платформи соцмережі Facebook можна ознайомитись на офіційному сайті.

Порада: Застосування UTM-міток може створювати дублі URL для сайту. Тому обов'язково для всіх сторінок свого ресурсу пропишіть у коді коректні значення тега canonical. Зайвим не буде закрити такі посилання з мітками від індексації через файл robots.txt. Також перевірте, щоб при переході на сайт за посиланням, що містить мітки, відкривалася потрібна сторінка, а не помилка 404.




 
надіслати запит
Цікавить розробка сайтів або послуги інтернет-маркетингу? Заповніть форму нижче та надішліть заявку на прорахунок
На вказаному номері є: ;
відгуки клієнтів

Very professional and easy to work with. Will hire again as needed and certainly recommend to others!

Trevor Davenport, USA, Chicago

Оценка 5

The first part of the work was done well. If you want more information contact me

Vincenzo Morandi,

Оценка 3

very good team, all tasks where completed like adviced

Webdesign reselling agency, Italy, Roma

Оценка 5

This is our 2nd project together. I will hire them on the next project as soon as needed.

Patrick Edmond, Republic of Moldova, Kishinev

Оценка 5

These guys are awsome, they did a perfect job. I'm very happy with the final result. The communication was very good, this team is very professional and flexible and very high quality. They helped me with thinking and testing to improve the final product. Very high reccomended!

Wilfred Bosman, Netherlands, Amsterdam

Оценка 5

Thanks for your job. Good website was created and communication was also very good, what is very important. I will surely hire you again for my next projects. Thanks. Vince

Vincenzo Morandi, Switzerland, Geneva

Оценка 5

Fantastic jobs! Very good attitude. Will hire him again.

Jack Chan, Australia, Canberra

Оценка 5

Very professional guys, they helped me to save a lot of money and now my site has amazing traffic. I become a regular costumer for MSGROUP and from now one they managing my site.

Bronislav Teplitskiy, USA, Seattle

Оценка 5

Good work! Just as ordered

Martin,

Оценка 5

Excelente work

Martin, Italy, Roma

Оценка 5

Месенджери

Ел.Пошта

ru